Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 2.
HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY2.
METODY
1. pomoc jednotlivým případům /individualita/ - konkrétní případy, rodiny
2. skupinová práce - učení o psychosociální a sociálně pedagog. práci - poznání lidí
3. pracovní společenství - práce, péče, plánování - metody, které mají hodnotový základ
- důstojnost člověka, hodnoty, svoboda
- akceptování, neodsuzovat
- diskrétnost, povinnost mlčet
- principy běžné sociální práce
- rozhovor
- dotazník
- anketa….
- šíří se tendence metodiku SOP prohlubovat
2 cíle – INTEGRACE , STABILIZACE osobnosti
ÚKOL SOP
- řešit problémy
- rozpracovat metody – psychologické, individuální, skupinové
Realizace musí vzít v potaz:
- globalizační problémy
- ekologické války
- tvorbu přístupů k člověku a populaci vůbec
- potřeby společenské praxe – výchova, převýchova, sebevýchova
- navázat na celosvětové trendy
SOUČASNÉ POJETÍ SOP
= aplikovaná pedagogická věda zabývající se působením na jednotlivé sociální skupiny, výzkumem prostředí a organizováním výchovných procesů
HRADEČNÁ – SOP
1. MAKROSOCIÁLNÍ HLEDISKO - společnost, politika, kultura, klima, hodnoty
2. MIKROSOCIÁLNÍ H. - životní prostředí jedince
- ani v zahraničí není vymezení jasné
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat