Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 2.


HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY2.


METODY

1. pomoc jednotlivým případům /individualita/ - konkrétní případy, rodiny
2. skupinová práce - učení o psychosociální a sociálně pedagog. práci - poznání lidí
3. pracovní společenství - práce, péče, plánování - metody, které mají hodnotový základ
- důstojnost člověka, hodnoty, svoboda
- akceptování, neodsuzovat
- diskrétnost, povinnost mlčet
- principy běžné sociální práce

- rozhovor
- dotazník
- anketa….
- šíří se tendence metodiku SOP prohlubovat

2 cíle – INTEGRACE , STABILIZACE osobnosti

ÚKOL SOP
- řešit problémy
- rozpracovat metody – psychologické, individuální, skupinové

Realizace musí vzít v potaz:
- globalizační problémy
- ekologické války
- tvorbu přístupů k člověku a populaci vůbec
- potřeby společenské praxe – výchova, převýchova, sebevýchova
- navázat na celosvětové trendy

SOUČASNÉ POJETÍ SOP
= aplikovaná pedagogická věda zabývající se působením na jednotlivé sociální skupiny, výzkumem prostředí a organizováním výchovných procesů

HRADEČNÁ – SOP
1. MAKROSOCIÁLNÍ HLEDISKO - společnost, politika, kultura, klima, hodnoty
2. MIKROSOCIÁLNÍ H. - životní prostředí jedince
- ani v zahraničí není vymezení jasné

Žádné komentáře:

Okomentovat