- jednorázové – tj. rutijního charakteru (vyřizování telefonů, výběr ze sez-
namu nabídek...), manažer se rozhoduje sám bez ostatních
- logické postupné kroky – je uplatňováno při složitých případech, neboť negativní
chybné rozhodnutí má dopad na stanovené cíle
1. intuitivní – manažer nedělá žádné výsledky a rozhoduje přímo
2. racionální – manažer se rozhoduje nad nějakými výsledky
Struktura rozhodovacích procesů:
Méně podrobné dělení dle Simona – 4 etapy:
1. analýza okolí – zjištění podmínek, které vyvolaly problém, identifikace rozhodovacích
problémů a stanovení jejich příčin
2. návrh řešení – hledání, tvorba rozvíjení a analýza možných směrů činnosti
3. volba řešení – hodnocení variant navržených v předchozí etapě a následná volba va-
rianty určené k realizaci
4. kontrola výsledků – hodnocení dosažených výsledků vzhledem k předem stanoveným
cílům
Žádné komentáře:
Okomentovat