Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Mimorozpočtové fondy a zdravotní pojištění

A) Mimorozpočtové fondy a zdravotní pojištění
- vlastní zákony – každý předpis individuálně upravuje 1 fond apod., vymezeny schvalovací orgány, jednoroční rozpočtování >> v budoucnu tříleté (3-leté) klouzavé výhledy, rozpočty nejsou schvalovány formou zákona, ale usnesení. Slabá veřejná kontrola – rozhoduje vláda, parlament. Povinnost auditu, kontrola z NKÚ, závěrečné účty (výroční zprávy).

B) Obce a kraje
- zákon 250/2000 Sb. – povinně sest. 3-letý výhled, významná role zastupitelstva-příprava, schvalování; průběžná kontrola, schvalování změn, schvalování závěrečného účtu, zveřejňování na vývěsce – rozpočet, SZÚ; povinnost nechat si přezkoumat výsledek hospodaření buď auditorem, nebo kontrolorem (audit) z okresního úřadu; je mimo dosah NKÚ, jen kontrola použití státní dotace.

C) Státní rozpočet
- zákon 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech a prováděcí předpisy; příprava rozpočtu, realizace, sestavení závěrečného účtu, 2. fáze viz jednací pořádek PSP (poslanecké sněmovny parlamentu) ČR. Povinný je nejen roční rozpočet, ale předkládá i střednědobý výhled (n, n+1, n+2). Státní rozpočet je návrh zákona. Výhled je přílohou, má fakultativní povahu.

Důležitý je princip fiskálního cílení – stanovení střednědobých výdajových rámců vlády – na 3 roky klouzavě.

Žádné komentáře:

Okomentovat