Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZAPOMÍNÁNÍ

ZAPOMÍNÁNÍ

V průběhu času dochází k zapomínání toho, co jsme se už naučili, nejvíce se zapomíná v prvních hodinách a dnech. Nejprve vypouštíme z paměti to, co nepovažujeme za důležité, co nás nezajímá, čemu jsme neporozuměli, co jsme si důkladně neopakovali a nepotřebujeme v praxi. Tento proces je nejprve velmi rychlý, později pozvolný- tento fakt poprvé zjistil koncem 19.století psycholog Ebbinghaus.

Zapomínání má pro člověka dva zásadní významy:

• KLADNÝ
Můžeme zapomenout nepříjemné nebo tragické události, které by jinak mohli vážně narušit náš život.

• ZÁPORNÝ
Nežádoucí, zejména při zapomínání potřebných naučených vědomostí.



TRÉNOVÁNÍ PAMĚTI

Paměť můžeme neustále zlepšovat trénováním.Se ,,špatnou,, pamětí se tedy nemusíme smiřovat pokud není příčinou nějaké nemoci.
Všechny duševní děje probíhají v šedé kůře mozkové, která se skládá z neuronů(mozkových buněk). Neurony jsou vzájemně propojeny a jsou mezi nimi různě silné vazby. Při učení dochází ke vzniku nebo k zesilování těchto vazeb. Při každém použití vazby nebo opakováním informací je vazba silnější. Naopak u znalostí, které nepoužíváme, neopakujeme dochází k oslabení vazeb, a tím k zapomínání.
Paměť je jako sval, musí se trénovat, aby nezakrněl. Pro správnou funkci musí být každá mozková buňka spojena přibližně s 10 až 20 tisíci dalšími. Tyto synapse (spojovací dráhy) vznikají v prvních dvou letech života, proto je velmi důležité, aby je děti trénovaly(např. hrou). Synapse mají být stále aktivní, je tedy dobré najít si nějakou činnost, která nás bude bavit.

Žádné komentáře:

Okomentovat